terug van weggeweest! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Tom Witte - WaarBenJij.nu terug van weggeweest! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Tom Witte - WaarBenJij.nu

terug van weggeweest!

Blijf op de hoogte en volg Tom

26 Mei 2015 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hallo allemaal, het heeft een tijd geduurd maar daar ben ik weer.
Hoewel het vorige bericht, dat mijn mobiel kapot was, was vervelend, maar dat werd nog erger.

Destijds had ik alle verhalen over Cambodja al geschreven maar ze waren nog niet online.
Gedurende de reis door Vietnam(die we op de brommer doen) is mijn dagtas van de brommer gevallen. In de dagtas zaten mijn waardevolle spullen en deze haalde ik van de brommer als we, bijvoorbeeld, gingen eten. Ik ben dus o.a. Mijn paspoort, mobiel, creditcard, camera en eigendomspapieren van de brommer verloren. Echt heeeeeel erg vervelend (toen het gebeurde gebruikte ik heel veel andere en minder nette woorden, ik hou het beschaafd) maar, zoals mijn ouders direct zeiden.. gelukkig heb ik zelf niets en heb ik iig mijn portemonee, rijbewijs en bankpas nog. Sindsdien ben ik, en ook het thuisfront, extreem druk geweest met het blokkeren van telefoon en creditcard en het opnieuw regelen van een paspoort, aanvragen van visa etc. (Waarvoor nogmaals bedankt!:D) Hierover een andere keer meer, ik ga nu "gewoon" verder bij Cambodja.

Siem reap was onze eerste stad in cambodja. Hoewel Siem reap bekend is door Angkor Wat, is het op zichzelf een erg leuke stad. We hebben hier het nieuwjaar gevierd zoals de Cambodjanen het doen. Wát een gekte! De hele barstraat was afgezet voor auto's en stond stampvol met mensen. Iedereen is uitgelaten en gooit elkaar onder met talkpoeder waarna ze diegene nat spuiten met een supersoaker of gewoon met een emmer water:) de grootste nadelen van Siem reap tijdens nieuwjaar zijn 1. De explosieve prijsverhogingen, voor een kamer van $10 vragen ze nu $25!! En 2. De hoeveelheid mensen. Angkor Wat is tijdens nieuwjaar gigantisch druk, wat de beleving niet ten goede komt.

We hebben drie dagen door het Angkor complex gestruind. De eerste dag met de tuktuk, de tweede dag met mountainbikes en de derde met de scooter. Mijn voorkeur heeft de mountainbike, lekker in de schaduw door de bospaden crossen waar geen toeristen lopen. Dit komt mede omdat we Angkor tijdens zonsopgang wilden zien(ná het vieren van nieuwjaar) en dus helaas tussen 04:00 en 04:30 uit bed moesten!! (Ik heb me op zich wel eens fitter gevoeld)

Angkor is echt indrukwekkend. Zodra je in je eentje door de ruïnes cq tempels loopt merk je pas hoe immens de bouwwerken waren in de gloriedagen. We hebben een supertijd gehad en Siem reap geeft je een erg goede combinatie tussen cultuur en vermaak. Hier hebben wij uiteraard gebruik van gemaakt door in de morgen door Angkor Wat te gaan en in de middag aan het zwembad te liggen. Ook zijn we hier naar de kapper gegaan. Ik had mezelf als doel gesteld om enkel te láten scheren, niet zélf te scheren. 7 weken waren we aan het reizen dus ik had een flinke baard en een flinke bos haar. Met een nieuw kapsel en zonder baard herkende ik mijzelf niet eens meer. Dit overkwam ook onze kamergenoot (we sliepen in een slaapzaal) want hij liep straal voorbij. Pas toen ik hem later in de kamer zag besefte hij wie ik was en lach dubbel van het lachen. Ik zag er 10 jaar jonger uit! Guido zag er heel erg tegen op dus had, uit voorzorg, niet veel verandering in het kapsel.

Vanuit Siem reap zijn we liftend naar Phnom Penh gegaan. Ik heb een bord overgeschreven in het Cambodjaans, Guido hield het bij Engels. Een oude pickup stopte met in de bak twee brommers, een automotor en drie lokale mensen. Wij pasten hier nog prima bij maar het werd nog mooier toen de lokale mensen hun bestemming hadden bereikt: we konden lekker languit zitten, leunend tegen de backpack die rustte op de railing. Het was een reis van 300 km die 7 uur heeft geduurd. Met een zere rug, een weg vol geweldig uitzicht en bruin van al het stof, kwamen we in de hoofdstad aan. Dit was enkel een overstap naar Kampot, het was alleen al te laat om nog verder te reizen. We hebben hier een hotel geregeld, hebben gedoucht, één biertje als afsluiting gedronken en zijn maar gaan slapen.

De inhaalrace is begonnen, later meer! Mocht iemand mij overigens willen bereiken, ik heb nu een vietnamees nummer en de mail kan ook altijd nog. Het nummer is +8401639261143.

  • 26 Mei 2015 - 19:25

    Joke Boomkamp:

    HalloTom

    Ik heb zojuist het verslag gelezen over het verliezen van jouw dagtas.
    Eng hoor, zo ver weg en dan de belangrijkste spullen zoek.
    Gelukkig is alles, mede dankzij het thuisfront, nog weer aardig in orde gekomen.
    Ik lees met plezier jouw verhalen en heb laatst nog een heel gesprek met jouw moeder gehad.
    Zij vindt het leuk dat ik jouw verhalen volg via de computer.
    Bij Mixx verloopt alles goed: Jouw pa redt zich prima volgens mij.
    Na de vakantie kunnen we misschien wel verder met vader en zoon.
    We"ll see.
    Ik wens je nog heel veel plezier daarginds.
    Pas goed op jezelf en tot mails of tot ziens.
    Groetjes Joke Boomkamp



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Jawel mensen, het is zover: De reis naar Azië, samen met Guido, is een feit!! De reisverslagen die we typen zullen we hierop plaatsen, foto's voornamelijk op Facebook. Vragen? tips? laat maar horen! Groeten, Tom

Actief sinds 27 Feb. 2015
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 10979

Voorgaande reizen:

27 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

28 Februari 2015 - 20 Juli 2015

Azië 2015

Landen bezocht: