Maleisië deel 1, Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Tom Witte - WaarBenJij.nu Maleisië deel 1, Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Tom Witte - WaarBenJij.nu

Maleisië deel 1, Kuala Lumpur

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

09 Maart 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Het is weer eens tijd dat ik terug kijk op de laatste dagen.. Op dat moment besef je je dat je zo ontzettend veel meemaakt dat je wellicht vaker moet schrijven, dus ik deel ik het maar even op in meerdere stukken. Daar gaan we!

Kuala Lumpur was de eerste bestemming in Maleisië. Ik vind het een leuke stad om te zijn, er is echter weinig te beleven wat betreft sight seeing. De stad is druk, maar niet hectisch. Het verkeer staat vaak vast in de drukte maar het scheelt dat het voor de locals standaard is. Ze gaan niet toeteren, schreeuwen of gebaren en wachten gewoon tot het weer op gang komt. De mensen zijn vriendelijk, vooral als je zelf het gesprek begint. Omdat het veelal kleine winkelstraten zijn, willen ze je graag in de winkel hebben en vragen regelmatig of je iets wil hebben. Het fijne is, dat ze "no thanks" gewoon accepteren en ophouden. De sfeer is dus erg prettig.

Wat een gave tijd hebben hier gehad, de stad op ons gemakje verkend en ontzettend veel mensen leren kennen. We trokken vooral veel op met twee Nederlanders, Edwin en Vincent. Het hoogtepunt van KL was toch echt wel de verjaardag van Guido.

Toen we rustig in de kroeg zaten (Guido Edwin en ik, Vincent was al verder gegaan) begon de groep te groeien. Om 18:30 waren het er 3, om 21:00 waren het er 9! Allerlei nationaliteiten en allerlei verhalen. Met deze groep gingen we de stad in om de verjaardag van Guido te vieren. Ik had met de barmannen en de event planner besproken dat ik het een bijzondere avond wilde maken en hoe ik het voor me zag. Helaas lukte een aantal dingen niet ivm regels en een tekort tijdsbestek maar het is zeker een geslaagde avond geworden.

We waren met de internationale groep in een gezellige rooftop bar. Om 23:50 werd de bar en enkele hekken versierd met witte ballonnen, die mooi opgelicht werden door de discolampen. Om 00:00 werd Guido op het podium geroepen en onder luid applaus kwam er namens mij een speciaal drankje, een "flaming Lamborghini". Het bleek nog een ingewikkeld bouwwerk maar het komt neer op het volgende:
1. Een sterke mix van drank werd in een breed glas geschonken.
2. Daar bovenop kwam een piramide waarna sterke drank in brand werd gestoken en naar beneden werd gegoten.
3. Het doel is simpel: alles wat onderin zit moet op voor de brandende gelei beneden is want anders gaat de boel in de fik..

De verjaardag werd vervolgens flink door gevierd, het was vast en zeker een geweldige avond ;-) de dag erna maakten we ons op om naar taman negara te gaan.

Morgen deel 2!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Jawel mensen, het is zover: De reis naar Azië, samen met Guido, is een feit!! De reisverslagen die we typen zullen we hierop plaatsen, foto's voornamelijk op Facebook. Vragen? tips? laat maar horen! Groeten, Tom

Actief sinds 27 Feb. 2015
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 10975

Voorgaande reizen:

27 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

28 Februari 2015 - 20 Juli 2015

Azië 2015

Landen bezocht: