Kampot! - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Tom Witte - WaarBenJij.nu Kampot! - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Tom Witte - WaarBenJij.nu

Kampot!

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

29 Mei 2015 | Cambodja, Kâmpôt

De plaats Kampot is er een met veel potentie, je moet het er alleen uithalen!
Voor ons was Kampot geweldig. Met goedkope brommers konden we elke dag dingen ondernemen. We zijn naar een peper plantage geweest waar (kennelijk) de beste peper van de wereld vandaan komt, de echte "Kampot Pepper"! We zijn een nabijgelegen berg opgereden en hebben daar een waterval en zelfs casino bezocht. uiteraard nog even gegokt maar helaas, onze 1 dollar heeft ons niet de gewenste jackpot bezorgd. De plaats heeft veel zoutvelden. Toen wij daar gingen kijken kwam er een oude man aangefietst. Hij sprak enkel Frans dus in mijn beste, en enige, Frans hebben we het over de bezienswaardigheden gehad, over het weer, over onze trip en waar wij vandaan kwamen. hij vond het leuk dat ik de moeite nam om Frans te spreken en wenste ons nog een goede reis.

Kampot heeft in elke kroeg Happy Hour! beter nog, bijna alle Happy Hours zijn van 10:00 uur tot 21:00 uur!! Desondanks zijn we elke avond naar dezelfde kroeg gegaan. De barman was erg gezellig (en liet ons steeds verschillende borrels proberen), we konden lekker poolen, ik kon van alle instrumenten gebruik maken en wij waren de DJ. Het kwam eigenlijk alleen maar neer op nieuwe afspeellijsten aanklikken op youtube maar toch, het zorgde voor een relaxte en supergezellige sfeer. In Kampot wonen veel expats, mensen uit andere landen die geemigreerd zijn. We zijn, na een avond in de gebruikelijke bar, uitgenodigd bij een vrouw die zelf een huis heeft ontworpen en laten bouwen en we zijn bij een bungalow complex geweest die de bungalows opgebouwd heeft met zandzakken daar omheen heeft hij plamuur gedaan en dat zorgt voor voldoende isolatie zodat er niet eens airco of een fan nodig is. Leuke dingen om te bekijken die Kampot weer een extra leuke plaats maken.

Kampot is ook de plek waar ons idee "Expiditie Guido & Tom Cambodia" ontstond. Het idee is simpel: We wilden een boot huren, naar een onbewoond eiland varen en daar een aantal dagen verblijven. We hebben allerlei bekenden gevraagd naar een boot maar niemand wilde ons zijn/haar boot verhuren. nou ja, wilden ze wel... voor $200,00 per dag! dus dat ging mooi niet door!:)

Iemand gaf ons het advies om naar Shianoukville te gaan of naar Koh Rong, het feesteiland, om vanuit die plaatsen een boot naar de omliggende eilanden te regelen. Zo gezegd zo gedaan, op naar Shianoukville en Koh Rong! Volgende reisverslag: Koh Rong en overleven!

• 13 Juni 2015 - 14:09

Joke Boomkamp:

Hallo Tom
    Als ik het verhaal lees van Koh Rong en het onbewoonde eiland waar jullie gebivakkeerd hebben, dan ben ik heel blij dat mijn kinderen niet zo ondernemend zijn. Wat een eng idee om er niet zeker van te zijn of je wel weer opgehaald wordt. Gelukkig was dat wel het geval.
    Goed dat je ouders van te voren niet wisten wat jullie allemaal van plan waren. Maar Tom, je hebt heel wat te vertellen als je weer back in town bent. Ik wens je nog een hele fijne tijd.
    Heel veel groetjes
    Joke Boomkamp