Maleisië deel 2, Taman Negara & Penang - Reisverslag uit Penang, Maleisië van Tom Witte - WaarBenJij.nu Maleisië deel 2, Taman Negara & Penang - Reisverslag uit Penang, Maleisië van Tom Witte - WaarBenJij.nu

Maleisië deel 2, Taman Negara & Penang

Blijf op de hoogte en volg Tom

11 Maart 2015 | Maleisië, Penang

Na KL gingen we naar Taman Negara, een national park. Vanaf KL met twee bussen 7 uur gereden waarbij we ons met de tweede chauffeur afvroegen of hij wel eens een rijbewijs zou hebben.. Hij kon écht niet rijden. Toen we aankwamen besloten we de goedkoopste hostel te nemen. voor een paar euro per nacht was dit ideaal, KL was door het feesten best duur geworden.. Dit betekende twee bedden en een ventilator binnen en een koude douche en toilet buiten. Toch was Taman negara indrukwekkend, wat een uitgestrekt regenwoud. We hebben voor de dag erna een tocht door het regenwoud geregeld met aansluitend een canopy tocht: op 45 meter hoogte in de boomtoppen op een touwbrug lopen, wat erg spectaculair was.

Omdat er toch niet heel veel extra's te zien was hebben we besloten om na 1 dag al verder te gaan naar Penang. Dit bleek echter niet zo makkelijk als gedacht. We moesten eerst terug naar KL, dus 7 uur in de bus. Toen van KL naar een ferry(6 uur in de bus) en met de Ferry naar het eiland penang. We hadden dus behoorlijk wat reis uren gehad maar na een paar uur slaap toch van de dag genoten. Lekker met de scooter het eiland verkend. Om dit te doen zijn er 3 regels.
1. Past het nét, dan is het voldoende. Al het brommer verkeer vliegt overal tussendoor dus dit is erg normaal.
2. Past het toch niet, geen paniek. De volgende auto's laten je gewoon rustig voorgaan en je kunt lekker verder tuffen.
3. Welke kant nou precies voorrang heeft, buiten de stoplichten om, is niet duidelijk.. Ik refereer naar regel 1! Inhalen mag ook links en rechts, zolang het maar past.

Het eiland is mooi, lekker door de bergen toeren en genieten van het uitzicht. Tijdens de rit zijn we gestopt bij een tempel in de heuvels. Een mooi bouwwerk met bijna complete stilte. De huizen verschillen heel erg van bouwstijl en vooral van kleuren. Penang is namelijk een samensmelting van allerlei culturen en dat zie je in de huizen, vooral in het buitengebied, erg goed terug.

De tweede dag op Penang, zijn we met dezelfde scooters naar een afgelegen strand gereden. Om daar te komen moesten we de scooters bij de ingang van een natuurpark laten en via een trail zo'n 1,5 uur lopen. Hoewel sommige stukken wegens gevaar met houten bruggen over te steken zijn, waren het voornamelijk kleine (steile) bospaden en regelmatig ploeterend over rotsen. Hier waren we op voorbereid dus hadden we naast slippers en een handdoek ook de wandelschoenen en 4 liter water bij ons.

Toen we bij het strand aankwamen voelde het alsof we het echt verdiend hadden om de hele dag op het strand te liggen en muziek te luisteren... Dus zo gezegd zo gedaan! Uiteindelijk wel verbrande armen/rug maar dat hoort erbij. In de avond naar barretjes gezocht maar waarschijnlijk zaten we compleet verkeerd want er was bijna niets te doen.

Tot later!
Tom