bye bye Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Tom Witte - WaarBenJij.nu bye bye Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Tom Witte - WaarBenJij.nu

bye bye Dubai

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

03 Maart 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Na 3 dagen Dubai is het tijd om verder te gaan. In feite is Dubai in een aantal punten samen te vatten: lekker weer, torenhoge gebouwen en dikke auto's.

Hoewel misschien wel een kwart van de gebouwen leeg staan, wordt er nog steeds bijgebouwd. Het ene gebouw moet nog hoger of moderner dan de ander. Maar eerlijk is eerlijk, geen van allen zal de Burj Kalifa overtreffen. Wát een hoge toren! Samen met bijbehorende fonteinshow is het een bijzonder plaatje.

Rijkdom staat natuurlijk in heel Dubai centraal. Extreem dure auto's, de duurste merken op het gebied van kleding en producten hebben hier winkels, privé resorts van de beste hotelketens: het kan niet op. Blijkbaar zijn de lonen van de plaatselijke bevolking hier echter laag want veel winkels hebben voor elke 10m2 winkelruimte 9 man personeel.. (Best overdreven, al zeg ik het zelf)

De meeste highlights hebben we bezocht, waaronder de jumeira moskee. Hier moesten we lange gewaden aan omdat we een korte broek aanhadden. Toen we de imam tegen kwamen gaf hij ons een hand en begon hij in het arabisch tegen ons te praten. Toen wij niets terug zeiden kwam hij er echter tóch achter dat wij enkel toeristen waren. Wel leuk om mee te maken:)

Vanaf 3 maart is hier de "Dubai international boat show". Hoewel dit normaal voor bedrijven en miljonairs is, hebben Guido en ik hier even een kijkje genomen. Omdat er niemand bij een zijingang aanwezig was, besloten we maar eens een kijkje te nemen. Eenmaal op het terrein zijn we maar één keer naar onze badges gevraagd dus we hebben bijna de hele beurs gezien. Ook hier draait het om rijkdom. Van gepantserde en exclusieve auto's tot peperdure jachten van meer dan 50 meter (waarvan sommige nog met de hand in de lak werden gezet).. Alles was extreem. Een unieke ervaring tijdens het bezoeken van Dubai.

Dubai is mooi om doorheen te struinen en indrukwekkend om te zien maar na drie dagen is het ook wel goed geweest. We zitten nu in het vliegveld te wachten op de 11 uur durende vlucht naar Maleisië.